Fallen ängel

Har inte bloggat på år och dar. Känns det som. Det har faktiskt känts lite tomt måste jag erkänna. Den här helgen har varit helt underbar. Martin flyttade in över helgen, och det tråkiga grå-piss-vädret förvandlades till ljusa härliga vår-dagar på uteserveringar och glass i bägare. Jag har insett saker, bra och dåliga. Vissa saker orkar man inte lägga nosen i, medan vissa bara är för jävla bra. En utav dessa är tillit. En annan är kärlek. En bok har flyttat in i mitt rum, en gåva från en liten plutt. "Tyckte den passade dig". Gull-korv. 3 dagar oss. Tåget kom, tåget gick. Nu sitter jag här, denna gång själv. Idag är det april. Snart maj. Senare juni. 18 år är det som gäller, det känns stort. Jävligt stort. Och jävligt efterlängtat. Stort känns det dock inte åldersmässigt, 18 år är knappt en tjugondel av livet, tänka sig att det ändå är det året som är det viktigaste. Då du börjar leva. Utan alla jävla regler som kan ta sig i röven.
Fast trots hårda ord, är jag glad. Lycklig.
Kompis, det går bra nu. Som petter hade sagt.


Kommentarer
Stephanie

jag saknar dig. Matilda <3

2009-04-07 00:20:30
URL: http://muster.devote.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0