Pretty Retro

Nu har jag inte bloggat på år och dar känns det som. Idag är det jävligt kallt ute, men solen skiner och jag är glad! Idag har vi varit i stan; jag, min mor, emma och lovisa. Mamma fyller 50 i juni, och det ska firas med en stor Glitter & Glamour-fest. Fyfan vad kul! Att få klä upp sig med extrema lösögonfransar, tjocka som tusan. Stora örhängen, mycket glitter. Stort hår, volym, lockar. Ja, GLAMOUR! Det kommer bli galet. Så in på Beyond Retro, (där vi stannade ett bra tag), för att leta klänning till mamma. Hon är ju mittpunkten på festen så det är henne man ska se mest utav hela kvällen. Så något wow-igt skulle hittas till henne. Efter flera byten av klänningar, hittade vi den. En smaragdgrön figursydd pärla. Fulltäckt av paljetter. Men på något sätt kändes det inte rätt. Det fattades något. Så mamman lade undan klänningen och tillbaka kommer hon på måndag! Jag och systrarna har i alla fall bestämt oss för att ha på oss en OTROLIGT puffig kjol. Och då menar jag verkligen puffig. Tänk Marilyn Monroe blandat med moln och bomull. Den är helt underbar. Och finns i alla möjliga färger. Så där kommer vi springa omkring, i varsin puffy, stort hår (satsar på frisyren agnes hade i melodifestivalen), skyhöga klackar, långa naglar, eyeliner och röda läppar! Det låter som en dans på rosor, don't ya thiNK?

Nu har vi tryckt i oss en varsin kebabrulle, kräks snart, så nu är vi törstiga och ska dricka vin! Jag, emma och lovi. Förhoppningsvis i solen. Om jag ska ut eller stanna hemma ikväll återstår att se. Puss!

Puss på Beyond Retro



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0