Honey and Bees

Usch idag är en sån dag man bara vill lägga sig under ett täcke och aldrig vakna upp igen.
Allt är fel, allt går åt helvete. Man känner sig ful och äcklig, och önskar att man fick byta utseende med någon snygg filmstjärna istället.
Man tänker att, åh så mycket lättare mitt liv vore om jag var Angelina Jolie. Men ack så fel man har. Grejen är att allt blir vad man gör det till. Jag är Matilda och ingen annan. Allt handlar egentligen bara om att acceptera det.
Går man runt och tänker att: tänk om jag såg ut som henne, tänk om min näsa var annorlunda. Då resulterar det till att man faktiskt blir fulare. Iallafall för sig själv. Självförtroendet sjunker och man går runt och tänker att man är världens hemskaste människa.
Alla vi människor är vackra. Nu tänker jag inte dra någon Carola-praise-the-lord-predikan utan jag tycker faktiskt så. Alla är så jävla unika och fina på sina sätt. Självklart har alla sina brister, men är inte det lite av charmen?

Äh, tycker bara att vi borde ödsla vår energi till att tänka något fint om oss själva istället för att hitta fel.
Dock är jag inte den människan haha. Men man kan ju alltid utvecklas till det bättre? 

Deep shit. VI ÄR SNYGGA FFS!


Kommentarer
sara

du är perfekt ju <3

2009-02-27 10:14:58

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0