Vassa glasskärvor

morgon. lov. en jävligt lugn morgon och snön ligger fortfarande tjock ute. det får mig att minnas påsken 98. vi satt i bilen hela familjen påväg upp mot valne. jämtland. snön var tjockare än någonsin och det hade blivit mörkt ute. snart framme. snart framme. det var vad pappa hade sagt till mig för snart 20e gången nu. men jag fortsatte tjata som den envisa unge jag var. är.
vi var framme. snön glittrade av ljuset från belysningen av bilen. det var nästan lite kusligt. men mysigt.
morgon. lugn den med. upp och hoppa. äta äggfrukost i bara pyjamas. allt var så mysigt. allt var så bra. solen som sken in genom fönstret var så stark att jag hade svårt att skymta emma som satt mittemot mig. det var inga bekymmer. skratt. familj. kärlek.
... tåls att tänka på.

nu: gymmet.

puss!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0