Centralstationen lever kvar som om det vore igår

Det ilar genom hela kroppen så fort jag tänker på det. att du inte är här. att incidenten "din hand i min" kanske aldrig mer är villig att uppstå. obehag. illamående. jag hade aldrig kunnat föreställa mig en känsla som denna. föreställ er ett öppet sår strött med salt och droppar av syrlig citron. jag vet att ni vet. jag är inte den enda. men just nu känns det som jag är den enda människan på jorden med den här vidriga känslan. jag vandrar omkring i vakum, samtidigt som jag är omringad av underbara människor näst intill hela tiden. (och jag älskar dem för det.) den 11 oktober förändrade du mitt liv. vi levde i en saga. det var som en dröm man inte ville vakna upp ur. nu har jag vaknat. dessa drömmar som spökar i mitt huvud var natt, som leder min kropp till platser där du finns. platser det luktar dig om. långt inne i min lilla näsa finns den. doften. jag skulle kunna beskriva den i evigheter. den får det att kittla sådär retfullt i naveln. känslan av trygghet. en älva med vingar kapabla att flyga bort till drömmarnas värld. en värld med dig. där ingenting annat än du och jag existerar. m&m. för jävla bra för att vara sant. nu irrar älvan längre och längre bort från landet av oss. med endast en trasig vinge kvar landar hon hårt. inga öppna armar välkomnar med trygghet. inga pussande plåster. flickan och vargen. hur var det? jag finner inga bra ord längre och skärmen sjunker längre och längre in i det tomma intet. suddigt. tårarna har redan tagit över för länge sedan. konstigt det där egentligen. trodde jag var uttorkad. hade tydligen fel. om jag fick förflytta mig någonstans i hela världen så skulle jag sitta i Gamla Stan en kall Januari-eftermiddag. öga mot öga med en helt främmande person. en person som kom att förändra hela mitt liv. en kaffe och en chai (du uppskattade mitt val bättre än ditt egna, vilket resulterade i att du drack upp halva min kopp) men det gjorde ingenting. jag kunde bara stirra mig blind på dig. du var det vackraste jag någonsin sett. den magiska förmågan att få allting bra bara med en blick av rådjurs-ögon. det är bara du som har den. och det är därför jag bara inte kan plocka bort dig från mitt hjärta.

 

 


Kommentarer
Douglas

vad gullig du är plutten. du skriver så fint.

god natt systeryster

2009-08-03 22:59:14
lovisa

från mig asså.. ;)

2009-08-03 22:59:59

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0