Chocolate muffin



Nyss hemkommen från studentfirande hos vår lilla vän Jonathan. Stort grattis! Tiden går så otroligt fort. Snart är det min tur. För 5 år sedan var jag ett outvecklat litet barn och om 5 år 23. Läskigt.
Imorgon är jag ledig igen. Man kan egentligen säga att mitt sommarlov redan har börjat. Bara skolavslutningen nu på fredag som är kvar. Sen är jag fri som en fågel! Åh jag avundas så alla studenter, tänk att få springa ut från en skola man aldrig mer i sitt liv ska sätta sin fot i. Supa järnet och bli sådär gulligt full då ingenting existerar annat än lycka. Faktum att man redan dagen efter är bakis och arbetslös har inte hunnit uppfattas ännu. Då man står med en flaska champagne i ena handen och en ljummen öl i den andra. Håret i ett enda stort trassel, och rösten skrovlig av alla lyckotjut. Studenten 10? Hm, den får summeras då.

Ligger i min säng under 10 kg rosa täcken. Det enda som lyser upp rummet är macbooken och två tända stearinljus. Det enda som fattas just nu är mannen. Fast å andra sidan har jag det mysigt i min ensamhet. Det är nog det bästa som finns ibland, att få vara själv. Konstigt egentligen, att man kan avsky att vara ensam samtidigt som man älskar det. Ja, jag är en sådan. Nu ska jag drunkna i blogg och spotify-världen. Pussar



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0