It's cold 'round me


Nyss hemkommen från regnet. Eller ja, hann prata med mannen ett tag där emellan. Två timmar ute i regnet. Om inte mer. Fy fan vad härligt. Kändes som att jag bara gick mot något jag själv inte visste vad det var. Inte ens nu vet jag. Skönt var det i alla fall, och med min lilla Alexandra som sällskap i öronen var det ännu skönare. Jag hann kolla på en lokal här i älvsjö också. Ja, till THE day. Herrängens gård. Ett gammalt charmigt hus i trä i mintgrönt med grusgång utanför. En stor balkong på övervåningen. Och en dansbana på husets baksida. Nära till sjön, och jätte vackert hade det kunnat bli. Dock är priset lite för högt för vår ekonomi, så det lutar nog mot ett liknande hus i västerhaninge. Bygdegården.
Jag känner på mig att den här dagen kommer bli alldeles perfekt. Att fylla 18 år är en mycket viktig punkt i livet. Känns som att allt kommer förändras den dagen, då är jag fri, då är jag vuxen. Nja, almost.

Nu ska jag koka té, fryser rompan av mig. Emma ligger hemma och är sjuk snuttan, smittar hon mig blir jag gäälen. Imorgon ska jag och Alex till rinkeby efter skolan och hyra Frankenstein på ljudbok OCH PÅ SVENSKA. Det är viktigt det där vet ni, att den ska vara på svenska. Då varken jag eller Alex är så förtjusta i den engelska versionen, som vi blivit tvungna att läsa i skolan. Underbart. Förstår inte ett jävla piss, så screw it. Rinkeby bibliotek, here we come.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0