Vaccinera sig eller inte?


Ska man vaccinera sig mot svininfluensan eller inte?


Jag är så jävla orolig över att allt snack om hur farligt vaccinet kan vara stämmer. Till exempel följande:
  • Till skillnad från svininfluensan som du tillfrisknar från efter c:a 5 dagar så kommer vaccinet att ge upphov till permanenta skador och död hos ett antal personer. Detta pga att vaccinet innehåller aktiva virus, kvicksliver (thimerosal) som konserveringsmedel, formaldehyd (cancerframkallande) och andra kroppsfrämmande tillsatser.
Man känner sig ju inte jättesugen på att ta fanskapet efter att i princip ha letat igenom hela internet efter fakta om det här jävla vaccinet. Fuck, jag vill inte. Men jag är en av dem som ligger i riskzonen. (I och med att jag har astma.) Fast dör hellre av svininfluensa på ett naturligt sätt än av att kvicksilver och andra tungmetaller simmar omkring i mitt blod.
Ah, är livrädd. Mamma säger att det bästa är att ta det. Men det som är mest otäckt är att ingen har någon som helst aning om vad som kan hända med en människa med vaccinet i sig om, låt oss säga 5 år. Sara berättade att en kvinna i USA blivit tagit vaccinet, och idag kan hon inte gå.

Aaaaaaah.
Fast samtidigt kan man ju inte lita på nånting. Kanske borde ta det ändå.
Fycckk, att dö eller att dö? Det är frågan. Haha, fy helvete...


Källa: Vitamera






Kommentarer
Anonym

och källan till dessa fakta är?

2009-10-26 19:42:02

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0