Uppe med tuppen

Hallihalloj i stugorna. Klockan är i skrivande stund 07.12 och jag är färdigmakead och ready-to-go. Nja.. ungefär. Alexandran ligger och snusar i mitt öra. Mysan. Farsan står i duschen och jag väntar på att mitt ride ska bli klar. Ni får observera att det tar ungefär en kvart för pappa att göra i ordning sig på morgnarna. INKLUSIVE frukost. Mm, han är en speciell man. Doftandes kommer han utspringande ur duschen spritt språngande näck och sedan är det jääävligt brådis vettni, då springer han som bambi på hal is med sina über-smala ben upp för trappan och på med slips, kavaj och allt vad det är. Sen hör man de farliga orden: MATILDA, NU ÅKER JAG. JAG VÄNTAR INTE EN MINUT TILL. Och som vanligt hittar jag inte telefonen JUST i den där stunden han har som mest bråttom, och är som mest irriterad. Ni som känner min far, vet precis vad jag menar. Whatever, jag älskar farsgubben.

Idag börjar jag halv nio och slutar fem-över-fem. Jag är säker på att det svider lika förjävligt i era öron som i mina. Det är tortyr! Den som bestämde den dagen måste ha haft jävligt bråttom hem i skitnödans hetta. Arg som ett stolpskott. Anyway, jag mår illa. Kanske borde kila upp och äta lite frukost. Förresten, varför heter det frukost? Jag menar, FRUkost?. Skulle varit ballare med mankost. Fast det låter rätt kinky med närmare eftertanke...



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0