Karma is only a bitch if you are

Som ni vet, var ju jag och min man ute på stan igår. Vi var på Mamas & tapas på Kungsholmen - och fick ett så fascinerande otrevligt bemötande, innan vi ens hade satt vår fot inne i restaurangen. First: vi blev utestängda för att vänta ett jävla bra tag, twice, för att vi "stod i ingången och i vägen för folk som skulle in och ut från restaurangen". Förutom att detta har resulterat till en fet förkylning och ont om röven, är det även värt att tillägga att vi hade BOKAT BORD TILL 21, klockan var 15 minuter över och vi var fortf. inte välkomna in. Second: När vi väl fick komma in var våra jackor förbjudna att ta med till vårt bord {som inte ens fanns}, för "att dessa inte skulle få plats p.g.a. trångt med folk." Third: När man sedan skulle ta sig hemåt skulle man vara tvungen att PRÖJSA för de plagg du hängt av dig, 20 spänn, som jackhängaren sedan skulle ha i cash. Kort var det inte fråga om. Rakt ned i fickan med andra ord. Jag blev så otroligt jävla skitbesviken. Som har hört så bra om detta ställe, och nu {utan att ens ha tagit en tugga utav maten} aldrig mer vill gå dit igen. Jag kan ta mycket, men inte vad som helst. Det brann inom mig och till slut kunde jag bara inte hålla tyst. Orden liksom bara flög ur mig. Slutade lite *noNcHy* med att förklara för honom [jackupphängaren alltså] att han precis förlorat två jääävligt hungriga kunder. Som är bra på att dricksa. Hihi. Det fick alltså bli ett ställe på andra sidan gatan, thank lord! Aldrig varit så hungrig och förbannad på samma gång. Fick en otroligt god middag - trots denna, vad jag trodde skulle bli helt annorlunda, kväll. Hade finaste sällskapet, och vi åt massa gottigott. :'} Jag älskar att min kille orkar stå ut med med mitt... konstiga temperament. Och jag honooom, och haaans.

Imorgon börjar jag 12. Fett.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0